عسل طبیعی با کیفیت و خوب به همراه دارچین زوج قوی ای را برای مقابله با بیماری ها تشکیل داده اند. اقدام به درمان بیماری با این ترکیب را فقط با مجوز پزشک انجام دهید. سرماخوردگی از بیماری های همه گیری است که می توان آن را با مصرف مخلوط عسل و دارچین درمان کرد. در طول مدت سه روز، یک قاشق غذاخوری از عسل طبیعی و با کیفیت را با یک چهارم قاشق چای خوری از پودر دارچین مخلوط کرده و مصرف کنید. با این روش علاوه بر سرماخوردگی، سرفه و سینوزیت هم بهبود می یابد.
خیلی راحت می توان از فواید طبیعت بهره مند شد، فقط کافی است بخواهیم!
این موارد خلاصه ای از آن چیزی ست که در این مطلب قرار است در خصوص آن ها صحبت گردد.
پس در صورتیکه مایلید در این موارد بیشتر بدانید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فواید عسل و دارچین

ترکیب عسل و دارچین دارای فواید بسیاری ست به طوری که به وفور توسط پزشکان، هم به منظور درمان بیماری ها و هم به منظور جلوگیری از بیماری هایی خاص توصیه میگردد. اولین بار نیز این خواص در کانادا مورد بحث قرار گرفت و توسط یک روزنامه ی کانادایی در این خصوص صحبت گردید پس میتوان نتیجه گرفت که موثر دانستن عسل و دارچین یک دیدگاه جهانی بوده و به طب سنتی و یا پزشکان ایرانی برنمیگردند. اگر چه که پزشکان ایرانی نیز در این خصوص تحقیقات بسیاری را به عمل آورده اند. اما این خواص چه هستند؟ و اصلاً در چه مواردی عسل و دارچین توصیه میگرد؟
به طور خلاصه میتوان خواصی که در اثر استفاده از عسل دارچین عنوان میگردند را به صورت زیر شرح داد:

  • کاهش کلسترول های بد و تری گلیسیرین در بدن و افزایش کلسترول های خوب
  • تنظیم فشار خون
  • جلوگیری از لخته شدن خون
  • بهبود عبور جریان خون
  • جلوگیری از خطر سکته و حمله قلبی
  • کمک به بهبود و کنترل دیابت نوع 2 (البته در این مورد باید دقت گردد که عسل طبیعی و زیر نظر پزشک استفاده گردد.)
  • ضدعفونی کننده به سبب دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی
  • ترمیم زخم و جلوگیری از عفونت
  • ترمیم کننده و بهبود پوست
  • و…

تعدادی از این فواید واضح بوده و احتیاجی به توضیح بیشتر ندارند اما در خصوص دو نمونه از این موارد در ادامه بیشتر صحبت خواهد شد. البته لازم به ذکر است که بهتر است پیش از استفاده در هر یک از این موارد نظر پزشکِ متخصص را جویا شده و به طور خودسر اقدامی انجام داده نشود. و مورد دیگر اینکه حتماً از عسل طبیعی و مطمئن استفاده گردد زیرا که در غیر این صورت نه تنها ممکن است که این فواید شامل حال شخص نگردد بلکه ممکن است حتی زیان هایی نیز وارد گردیده و مشکلات بیشتری به وجود آید. به عنوان مثال در صورتیکه یک شخص دیابتی از عسل شکری استفاده کند نه تنها عسل مورد استفاده به کاهش قند خون دچار نمیگردد بلکه افزایش قند را در پی داشته و در تشدید دیابت تاثیر گذار است.

ماسک عسل و دارچین

یکی از فواید مطرح شده برای عسل و دارچین ترمیم کنندگی و بهبود پوست بود. این خاصیت با استفاده از عسل و دارچین به صورت ماسک پدیدار خواهد شد و در واقع به بهبود جوش، جای جوش، لک ها و مشکلات پوستی بسیار کمک خواهد کرد.
بدین منظور و برای ساخت ماسک عسل و دارچین تنها کافی ست که:

  • دو قاش غذاخوری عسل
  • و یک قاشق غذاخوری دارچین

را با یکدیگر ترکیب کرده و خمیر به وجود آمده را بر روی پوست خشک و تمیز قرار دهید و پس از 15 الی 20 دقیقه پوست خود را به آرامی شستشو دهید. این عمل به سبب ضد باکتری بودن عسل و دارچین باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و باکتری های پوست شده و پوست را از هر آلودگی ای مصون می دارد.

رفع عفونت با عسل و دارچین

مجددا همانطور که در خواصِ مطرح شده عنوان گردید، عسل دارچین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی میباشد از همین رو به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل کرده و به جلوگیری از عفونت و از بین بردن عفونت کمک مینماید. اما به طور قطع نباید که برای رفع عفونت به ترکیب عسل همراه با دارچین اکتفا کرده و به پزشک مراجعه نکنید زیرا که ممکن است موجب خسارات جبران ناپذیری گردد پس اولویت اول در درمانِ عفونت بدون شک مراجعه به پزشک میباشد. اما برای جلوگیری از عفونت این ترکیب شایان توجه میباشد.

به منظور تهیه ی عسل مورد اطمینان میتوانید به عسل هفت مراجعه نمایید.