استفاده گسترده از عسل به عنوان یک داروی گیاهی در درمان بیماریها منجمله سینوزیت، باعث شده که روز به روز بر مشتریان آن در سراسر جهان افزوده شده و فعالیت در زمینه ی تولید، خرید، فروش و صادرات عسل به یک فعالیت اقتصادی پرسود تبدیل شده است.
هر ساله میلیونها نفر در جهان به بیماری سینوزیت مبتلا شده و از آن رنج می برند. سینوزیت یک بیماری عفونی است که در آن حفره های سینوسها متورم شده و باعث سردرد مزمن و مشکلات تنفسی می گردد. این بیماری بر اثر حساسیت فصلی یا همان آلرژی و یا وجود باکتری و ویروسها در سینوسها و بینی ایجاد می شود و معمولا دوره دومان طولانی و طاقت فرسایی دارد. محققان دریافته اند که مصرف مداوم عسل می تواند در پیشگیری و درمان این عارضه بسیار مفید باشد. عسل به علت داشتن خاصیت ضدعفونی کنندگی و آنتی باکتریال طبیعی، میکروبها و ویروسهای عامل این بیماری را از بین برده و به صورت یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می نماید . همچنین خوردن انواع مختلف عسلها علی الخصوص عسل سدر می تواند از بروز حساسیت و آلرژیها جلوگیری می نماید.
تولید کنندگان عسلی که خواهان عرضه ی محصول خود به بالاترین قیمت در بازار های جهانی می باشند می توانند با شرکت های بازرگانی و کارشناسان متخصص تماس حاصل فرمایند.