عسل اسطوخودوس به دست آمده از شهرهای خور و بیابانک یکی از بهترین نمونه های عسل صادراتی تولید شده در ایران بوده و به علت داشتن ارزش غذایی بالا و خواص شفابخش درمانی، مشتریان فراوانی در کشورهای مختلف دور و نزدیک دارد.
عسل اسطوخودوس یکی از انواع مختلف عسل است که شهد و گرده آن از گیاهی با همین نام که در شهرستان خور و بیابانک به طور گسترده ای قابلیت رویش دارد، به دست می آید. این گیاه دارای گلهای زیبایی بوده که زنبور عسل علاقه فراوانی به آن دارد و همچنین برگهای این گیاه باریک و نوک تیز می باشد. بهترین فصل برای عمل آوری این عسل اواخر بهار و اوایل تابستان می باشد. مصرف عسل اسطوخودوس باعث از بین بردن بیماریهای روحی شده و فشار و استرس را کاهش می دهد و آرامش بخش است و تیکهای عصبی را از بین می برد. به علت داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی بالا در درمان بیماریهایی همچون سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سینوزیت و عفونتهای ریه بسیار سودمند بوده و موجب تقویت دستگاه گوارش علی الخصوص روده ها می شود و از بروز یبوست جلوگیری می نماید.
عسل اسطوخودوس دارای ارزش غذایی بالایی است و به علت دارا بودن خواص درمانی منحصر بفرد، مشتریان فراوانی در آن سوی مرزها جلب نموده است. به این علت فعالیت در زمینه صادرات عسل اسطوخودوس سود فراوانی عاید تولید کنندگان، تجار و شرکتهای بازرگانی می نماید.