آیا می دانید انواع عسل تولیدی استان لرستان، در چه بسته بندی هایی وجود
داشته و قیمت هر یک از آنها چه بوده است؟ در صورت شکرک زدن عسل، چه راهکاری
برای مصرف دوباره آن وجود داشته است؟
شاید امروزه از هر زمان دیگر، وجود داشتن برخی مواد و محصولات کاملا گیاهی و طبیعی، می تواند در حفظ سلامت افراد جامعه بسیار زیاد مفید باشد، چرا که متأسفانه وجود برخی مواد شیمیایی، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. اما آیا می دانید کدام یک از فرآورده های گیاهی می تواند مناسب باشد؟
امروزه کشور ما که غنی از وجود انواع گیاهان دارویی بوده، دارای محصولات گیاهی تولیدی بسیاری نیز می باشد که یکی از بهترین آنها، می تواند عسل باشد، چرا که مصرف آن مورد رضایت طبع اکثر افراد بوده و خواص درمانی بسیاری را داشته است. اما انواع عسل کدام ها بوده اند؟
باید این نکته را اشاره نمود که تهیه عسل همواره نیاز به دقت داشته و با توجه به تبلیغات گوناگون، خرید عسلی اصل توسط برخی افراد مشکل به نظر آمده است. باید گفت یکی از استان های برتر در حوزه تولید عسلی ناب، استان لرستان بوده که توانسته با استفاده از روش های کاملا طبیعی و گیاهی، عسلی اصل و ارگانیک را روانه بازارهای فروش نماید.
در این استان انواع عسل مانند عسل گون، عسل کوهی و عسل آویشن وجود داشته و در بسته بندی های کاملا بهداشتی و با قیمت های مناسب به فروش می رسد.
نکته مهم پیرامون شکرک زدن عسل می باشد، که برخی می پندارند که شکرک زدن عسل، از نشانه های تقلبی بودن آن است، اما باید گفت که شکرک زدن از نشانه های عسلی اصل بوده و برای رفع آن کافیست ظرف عسل را در آب گرم برای مدتی قرار داد.