آیا می دانید که موم عسل طبیعی به چه صورت در بازار خرید و فروش می گردد؟ امروزه کدام صنایع از موم عسل بهره برده اند و موم چه کاربردی برای این صنایع داشته است؟
موم عسل که توسط زنبورهای جوان در کندو عسل تولید می گردد و جهت تولید فرآورده ای ناب چون عسل طبیعی، وجود آن ارزشمند می باشد، امروزه نه تنها در صنعت زنبورداری، بلکه در دیگر صنایع، از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.
شاید شما هم این نکته را شنیده اید که اکثر عسل های موم دار عرضه شده در بازار مطلوب نبوده اند، چرا که دارای مومی همراه با ناخالصی های زیاد بوده و به هیچ عنوان با بدن انسان ها سازگاری نداشته اند. با توجه به اینکه تنها موم سفید و خالص هست که با بدن انسان ها سازگار بوده، به طور کلی زیاد توصیه به مصرف عسل های موم دار نگردیده است.
باید بدانید که موم عسل طبیعی به واسطه خواصی چون دارا بودن اسیدها و استرها، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت و از همه مهم تر، نقطه ذوب بالا، امروزه بیشتر در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گرفته است و گاها زنبورداران با استفاده از دستگاه های تولید موم، موم بیشتری را تولید کرده و به این صنایع عرضه نموده اند.
حال آیا می دانید که امروزه موم عسل در کدام صنایع مورد بهره برداری قرار گرفته و چگونه می توان موم زرد و خالص عسل طبیعی را با قیمت خوبی در بازار خریداری کرد؟

موم عسل

موم و صنایع گوناگون

همانطور که متوجه خواص و ترکیبات موجود در یک موم شدید، باید بدانید که این ماده ارزشمند، امروزه در صنایع گوناگونی مورد بهره برداری قرار گرفته که عبارتند از:

  1. موم عسل به راحتی شکل گرفته و دارای نقطه ذوب بالایی می باشد، به همین سبب در صنایعی چون قالبسازی و ساخت چسب و درز مورداستفاده قرار گرفته است.
  2. موم عسل به عنوان یک عامل نگهدارنده در صنایع مواد غذایی، مورد استفاده قرار گرفته است.
  3. از موم عسل به واسطه نقطه ذوب بالا، در تولید شمع نیز بهره برده اند.
  4. موم عسل در صنعت داروسازی و به عنوان روکش برای ساخت قرص ها بکار برده شده تا بلعیدن این قرص ها را سهل تر نماید.
  5. از همه این موارد مهم تر، امروزه موم عسل به واسطه سازگاری زیادی که با پوست انسان ها داشته، در تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته است.

برای آنکه بتوانید انواع تازه ترین و خالص ترین موم عسل طبیعی را با قیمت خوبی در بازار خریداری کنید، می توانید با کارشناسان فروش انواع محصولات زنبورعسل ایرانی در کشور، ارتباط به صورت تلفنی و یا ایمیل داشته باشید.