در بازارهای خرید و فروش انواع عسل طبیعی در کشور، شما می توانید عسل یونجه خالص که خواص مفید درمانی داشته را با قیمت مناسبی خریداری کنید.
آیا می دانید که با مصرف روزانه یک تا سه قاشق چایخوری از گونه های مختلفی از عسل طبیعی، می توانید در حفظ سلامت خود کوشا باشید و تغییری اساسی در برنامه رژیمی خود صورت دهید؟
بله به جرئت می توان گفت که عسل طبیعی، ماده ای گرانبها و با ارزش غذایی بالایی بوده که سرشار از ترکیباتی چون انواع مواد ویتامینی، انواع مواد معدنی، کربوهیدارات ها و پروتئین بوده که تماما از جمله مواد مفید و مورد نیاز بدن انسان ها برای ادامه حیاتشان بوده است.
حتما شما هم نام گیاه یونجه را شنیده اید. این گیاه که چند ساله، با ارتفاع بیش از 50 سانتی متر بوده و دارای گل های سنبله ای با رنگ بنفش و یا عمدتا آبی تیره می باشد، از جمله نخستین گیاهان کاشته شده برای علوفه دام ها بوده است.
گیاه یونجه با نام علمی Alfalfa و از تیره نخود بوده که غنی از انواع ویتامین هایی چون A و K می باشد که گفتنی است از میزان درصد بالای شهد نیز برخوردار بوده و عسل تولید شده از شهد گل های آن، می تواند عسلی مرغوب و باکیفیت باشد.
از گیاه یونجه که تقریبا در اکثر مناطق کشور ما رویش داشته، زنبورداران بسیاری توانسته اند عسل یونجه خالص و طبیعی را تولید کنند که منشأ بیشتر آن را می تواند استان هایی چون اراک و اصفهان دانست.
حال آیا می دانید که عسل یونجه چه خواص مصرفی را برای انسان ها داشته است؟

عسل یونجه

خواص مصرف عسل یونجه

شایان ذکر است که از عسل یونجه از خرداد ماه تا اواخر شهریور ماه برداشت گردیده و دارای رنگ زرد روشن می باشد. برای مصرف عسل یونجه طبیعی، خواص ذیل را برشمرده اند:

  • بهبود رعشه و لرزش شدید اندام ها.
  • درمان کننده یبوست.
  • تقویت کننده مغز و حافظه.
  • قاعده آور و بهبود اختلالات عادت ماهیانه در زنان.
  • مفید برای درمان خون دماغ در افراد.

برای خرید مرغوبترین و خالص ترین عسل یونجه با قیمت مناسب، می توانید با کارشناسان و مشاورین خرید در بازارهای فروش عسل طبیعی، ارتباطی مستقیم داشته باشید.