با اعلام قیمت خرید انواع بهترین و مرغوبترین عسل گیاهان دارویی توسط عرضه کنندگان معتبر در کشور، نرخ فروش بیشتری در بازارهای خرید و فروش، از آن بهترین ماده ی غذایی و دارویی یعنی عسل گردیده است.
تولید و برداشت عسل که عمدتا در کشور ما در دو نوبت پاییزه و بهاره صورت می گیرد، تقریبا از شهد گل هر گیاه دارویی موجود در کوهستان ها و دشت ها بدست آمده و سبب آن، غنی بودن کشور از لحاظ وجود انواع گیاهان دارویی بوده است.
گفتنی است که اگر گیاهی در یک منطقه غالب باشد، خب طبیعی است که زنبورها علاقه بیشتری برای جمع آوری و ذخیره سازی شهد گل های آن گیاه داشته اند و به عسل تولید شده از آن، عسل تک گل یا همان عسل دارویی می گویند.
اما در فصل بهار که خب طبیعی است اکثر مناطق و مراتع کشور با تنوع خوبی از انواع گیاهان دارویی برخوردار بوده، بدون شک شاهد تولید انواع عسل از شهد دو تا چند نوع گل های گیاهان هستیم که می توان نامی به عنوان عسل چهل گیاه یا عسل چندگل را به آن اختصاص داد.
حال آیا می دانید که هر کدام از انواع عسل های تک گل و چندگل تولید شده در استان های کشور، چه خواصی داشته اند؟ چگونه می توان انواع این عسل ها را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب خریداری نمود؟

عسل گیاهان دارویی

آشنایی با عسل گیاهان دارویی

اگر بخواهیم از جمله گیاهان دارویی مفید و ارزشمند روییده شده در مناطق گوناگونی از کشور، مواردی را نام ببریم، می توانیم به گیاهانی چون، گون، آویشن، زرشک، عناب، جعفری، بابونه، شوید، جعفری، یونجه، تمشک و دیگر انواع گیاهان مفید دارویی اشاره داشته باشیم که خب زنبورداران بسیاری توانسته اند با جمع آوری شهد آنها، عسلی گیاهی و طبیعی را تولید نموده باشند.
عسل گون یکی از مشهورترین و پرفروش ترین انواع گونه های عسل طبیعی بوده که با توجه به خواص منحصربفردش، توانسته جایگاه خوبی را در میان مصرف کنندگان داشته باشد و از بارزترین خواص آن، می توان به درمان بیماری کم خونی اشاره داشت.
شایان ذکر است که یکی دیگر از انواع عسل های گیاهان دارویی، عسل سدر تولید شده از میوه های درخت سدر با نام کنار بوده، که عسلی سرشار از انواع ویتامین ها مانند C بوده و گفتنی است یکی از موثرترین انواع گونه های عسل طبیعی برای افزایش قوای جنسی بوده است.
لازم به ذکر است که حتی امروزه افراد دیابتی هم می توانند از انواع عسل های گیاهان دارویی، مصرف نمایید که عسل آویشن با دارا بودن درصد ساکارز کمتر از یک درصد، مفیدترین عسل برای این دسته از افراد بوده است.
در حال حاضر شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگان معتبر پخش انواع بهترین عسل گیاهان دارویی در کشور، که از طریق سایت های معتبر اینترنتی اقدام به اعلام قیمت انواع این عسل ها نموده اند، از خریدی آگاهانه و آسان نهایت لذت را ببرید.