آیا می دانید که عسل ارگانیک، از جمله بهترین انواع گونه های عسل تولید شده بوده که می تواند سازگاری بیشتری را با بدن انسان ها داشته باشد؟ چگونه می توان از آخرین قیمت عسل طبیعی در بازار آگاه شد؟
ارگانیک بودن عسل، هدفی مهم برای هر تولیدکننده ی معتبر عسل در دنیا بوده، چرا که امروزه تنها این عسل می باشد که می تواند خواص درمانی بسیاری را برای تمامی افراد در گروه های سنی گوناگون و طبع های مختلف، دارا باشد.

عسل ارگانیک
، گونه ای از عسل تولید شده می باشد که عاری از هر گونه ماده ی شیمیایی بوده و در مراحل تولید آن، تولیدکنندگان از تمامی مواد طبیعی بهره برده باشند، حتی استفاده از کندوهای عسل چوبی نیز می تواند کمک کننده در تولید عسل ارگانیک باشد.
متأسفانه برخی از تولیدکنندگان و زنبورداران، با رعایت نکردن برخی از موارد، درصد ارگانیک بودن عسل را پایین آورده و نتوانسته اند در این امر موفق باشند و باید این نکته را ذکر نمود که در کشور ما هم، هنوز تعداد تولیدکنندگان معتبر عسل، به تعداد انگشتان دو دست هم نرسیده است.
سم پاشی های کنترل نشده جهت از بین بردن آفت ها و بیماری های موجود در کندو عسل، خوراندن مواد شیمیایی گوناگون به زنبورها به سبب زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل، استفاده نکردن از موم خود زنبورها و بسیاری دیگر از موارد، در عدم تولید عسل ارگانیک موثر بوده اند.

عسل ارگانیک

تهیه عسل ارگانیک در بازار

اما با این حال که تعداد تولیدکنندگان عسل مرغوب و ارگانیک در کشور ما معدود بوده، اما وجود تولیدکنندگانی در استان های لرستان، اردبیل، همدان، کردستان، مازندران، اصفهان و خوزستان، توانسته تا حد زیادی نیاز بازار به وجود انواع عسل ارگانیک تأمین گردد.
در این میان استان اردبیل بالاترین میزان تولید انواع عسل را در کشور داشته و از طرفی استان لرستان، رتبه اول را در حوزه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور، به خود اختصاص داده است.
شایان ذکر است که با توجه به اهمیت مصرف عسل ارگانیک، آیا می دانید که چگونه می توان آن را با قیمت مناسبی تهیه نمود؟

قیمت عسل ارگانیک در بازار

گفتنی است که عسل ارگانیک، تنها عسل سازگار با بدن انسان ها بوده که به راحتی دفع می گردد و مشکلات گوارشی را نخواهد داشت. مصرف عسل ارگانیک می تواند خواص منحصربفرد درمانی را برای انسان ها دارا باشد که به شدت به بیماران گوارشی، مصرف عسل ارگانیک توصیه شده است.
اما این تصور غلط همواره وجود داشته که نمی توان محصولی را با کیفیت بالا و در مقابل با قیمت مناسبی تهیه نمود و مخصوصا در بازارهای فروش عسل نیز این امر جلوه ی مهمی را داشته و همواره وجود دلالان و واسطه های بسیاری، باعث افزایش قیمت عسل طبیعی در بازار گردیده است.
اما خوشبختانه باید اشاره داشت که امروزه شما می توانید با ارتباط داشتن با نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر در کشور، انواع عسل طبیعی و ارگانیک را بدون هیچ واسطه ای و به صورت مستقیم از عرضه کنندگان آن با قیمت مناسبی تهیه نمایید.
برای آگاهی از آخرین تغییرات قیمت انواع عسل طبیعی در بازار، می توانید از طریق راه های ارتباطی داده شده، با مشاورین در این حوزه، ارتباط داشته باشید.